سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیحات:

فایل ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و طرح جامع شهر اهواز، در حجم 635 صفحه آماده پرینت برای دانشجویان رشته شهرسازی.

بخشی از متن:

ضوابط و مقررات تفکیک و ساختمان طرح تفصیلی طرح جامع شهر اهواز به منظور کنترل نظام توسعه آتی شهر و همچنین هدایت و کنترل عملیات عمرانی در محدوده توسعه آینده شهر، ارتقا سطح بهداشت عمومی، رفاه و ایمنی شهروندان و همچنین پایدار نگهداشتن ارزشهای فرهنگی و بالاخره فراهم آوردن امکان برخورداری ساکنان از فضای شهری مساعد و تضمین تماس آنها با محیط شهری مناسبتر در بخشهای ضوابط و مقررات عمومی و اختصاصی به انضمام الگوها و طرحهای تیپ تنظیم و ارائه گردیده است.

1-3- ویژگیهای معماری و ساختمانی در اقلیم گرم و مرطوب:

1- محافظت ساختمان در برابر تابش آفتاب:
– اجتناب از انتخاب شیبهای رو به شرق یا غرب جهت احداث ساختمان
– استقرار ساختمان در جهت تابش حداقل انرژی خورشیدی در فصول گرم
– انتخاب مصالح مناسب برای بدنه اطراف ساختمان به منظور به حداقل رساندن کسب حرارت
– استفاده از درختان خزان دار به منظور ایجاد سایه بر روی ساختمان و کاهش میزان کسب حرارت
– استفاده از شکلهای کالبدی مناسب برای کاهش سطوح خارجی مشرف به شرق و غرب (گسترش پلان ساختمان در جهت محور شرقی – غربی)
– استفاده هرچه بیشتر از دیوارهای مشترک در مجموعه های ساختمانی و ایجاد بافت فشرده تر
– پیش بینی پارکینگ سرپوشیده در ساختمانها

2- محافظت ساختمان در برابر هوای گرم خارج:

– محصور نمودن فضای مورد استفاده در مواقع گرم با مصالح سنگین و عایق شده
– جدا کردن فضاهای حرارت زا مانند آشپزخانه از سایر فضاها
– استفاده از عایقهای حرارتی در تلفیق با هر نوع مصالح
– پیش بینی پنجره های کوچک و یا حداقل رساندن سطح آنها
– پیش بینی دریچه های چوبی با کرکره های متحرک عایق حرارتی در پشت پنجره ها
– اختصاص فضاهای مشرف به جنوب به فضاهای کم اهمیت
– سازماندهی پلان به صورتی که امکان نفوذ آب در فصول گرم به فضاهای داخلی محدود گردد.
– پیش بینی سایه بانهای مناسب (حتی المقدور خارجی) مناسب برای سطوح شیشه و بازشوها

3- کاهش تبادلات حرارتی در ساختمان:

– استقرار ساختمانهای به هم پیوسته و پیش بینی پلانهای فشرده و متراکم
– پوشاندن حاشیه خارجی ساختمان با گونه های مختلف گیاهان سبز
– پیش بینی فضاهای گرمازا مانند آشپزخانه در کنار پلان
– استفاده از عایقهای حرارتی مناسب در دیوارهای خارجی به ویژه بام
– اجتناب از پیش بینی پنجره های بزرگ به خصوص در نمای جنوبی ساختمان
– استفاده از شیشه های دوجداره
– پیش بینی ورقه های عایق حرارتی در داخل بازشوها

4- کاهش تأثیر بادهای گرم و طوفانی در مجموعه ها:

– احداث ساختمان در دامنه های پشت با باد گرم
– پوشانیدن نماهای روبه باد گرم و نورگیری از حیاطهای داخلی و مرکزی
– پیش بینی پلانهای فشرده و نزدیک به هم با بافت متراکم
– استفاده از فضاهایی مانند گاراژ یا انبار به عنوان باد شکن
– به حداقل رساندن تعداد درهای ورودی ساختمان و قرار دادن ورودی اصلی در فضاهای بی اثر و خنثی در مقابل باد گرم
– استفاده از درهای یکپارچه و عایق شده در نماهای رو به باد گرم
– درزبنی کلیه درها، پنجره ها و بازشوها
– نصب دریچه با کرکره های متحرک عایق حرارتی در پشت پنجره ها
– طراحی عناصر محوطه به نحوی که گیاهان در بناهای مجاور باعث هدایت بادهای مطلوب با ساختمان شود
– توجه به جهت وزش بادهای غالب تابستانی در تعیین جهت استقرار ساختمان

1-1-3- جهت استقرار ساختمان:

  • مناسب ترین جهت استقرار ساختمانها جهت 15 درجه شرقی الی پنج درجه غربی
  • نامناسبترین جهات از نظر کسب انرژی و در مواقع گرم سال 60 و 70 درجه غربی است.
  • راههای دارا بودن سایه در گرمترین فصول سال گذرگاههای شمالی – جنوبی با امکان انحراف از 15 درجه شرقی تا 15 درجه غربی مناسبترین جهات را دارا هستند و الویت بعدی در این مورد خیابانهای 30 درجه غربی و 30 درجه شرقی است.
  • پیش بینی سایه بان حتی در مناسب ترین جهات استقرار معابر با کاربری تجاری کاملاً ضروری میباشد.
  • در طراحی محیط شهری با توجه به مسائل اقلیمی میبایست ضمن رعایت الگوی تلفیق شهر با فضای سبز از جریان آب در سطح فضاهای شهری مورد توجه قرار گیرد.

2-3- ملاحظات اساسی

توضیح 1- کلیه مفاد ضوابط و مقررات طرح تفصیلی طرح جامع شهر اهواز در چهارچوب قوانین کلی و مصوب مملکتی و شهرسازی و ساختمانی تدوین گردیده و برای شهرداری شهر اهواز لازم الاجرا میباشد.

توضیح 2- چنانچه مغایرتی در ضوابط طرح جامع و قوانین جاری مملکتی حادث گردد، ضوابط مغایر مندرج در طرح جامع صرفاً میبایست از طریق سازمان مسکن و شهرسازی استان خوزستان در مراجع قانونی از قبیل شورای شهرسازی و معماری ایران، شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی مورد بررسی و اصلاح مجدد قرار گیرد.

توضیح 3- حدود شمول ضوابط و مقررات طرح تفصیلی اهواز در محدوده های مصوب طرح جامع که در نقشه کاربری اراضی پیشنهادی طرح جامع مشخص گردیده بوده و در برگیرنده اقدامات و فعالیتها بر روی اراضی مذکور از قبیل هرگونه تفکیک و تجمیع، ساختمان و تأسیساتی که در روی زمین یا زیر آن ساخته و آنچه که در بنا نصب میگردد و همچنین گودبرداری، تسطیح، تراس بندی و یا هر نوع اقدامی که شکل طبیعی زمینها را تغییر میدهد و همچنین نحوه بهره برداری و استفاده از انواع ساختمانها و اراضی خواهد بود.

توضیح 4- کلیه کاربریهایی که براساس توافق با شهرداری به عنوان خدمات مختلف شهری در کمیسیون ماده پنج تثبیت میگردد، میبایست به جای کاربری پیشنهادی طرح جامع براساس نقشه تفکیکی مصوب مورد عمل قرار گیرد.

توضیح 5 – در مورد گذرگاههای پیشنهادی طرح جامع چنانچه خط پروژه ای تهیه و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسد، ملاک عمل خط پروژه مصوب میباشد.

توضیح 6- واحدهای تجاری موجود که در طرح جامع به عنوان تجاری نواری تثبیت گردیده اند در صورت دارا بودن سند شش دانگ احداث بنا در طبقات فوقانی آنها ممنوع میباشد.

(در صورت تجمیع عرصه این واحدهای تجاری با قطعات مجاور، با رعایت کاربری قطعه اصلی احداث واحدهای تجاری با مجموع مساحت موجود تجاری به عنوان کاربریهای مجاز با رعایت ضوابط تجاری بلامانع میباشد).

توضیح 7 – در صورتی که آئین نامه ها و دستورالعملهای رسمی مورد استفاده در این ضوابط مورد تجدید نظر یا تغییر قرار گیرد میبایست موارد جدید در ضوابط مورد استفاده قرار گیرد.

توضیح 8 –  کلیه مشاعات ساختمان از قبیل پارکینگ، پله ها، موتورخانه، انباری واحدهای مسکونی، سرویسهای بهداشت عمومی، نگهبانی و سرایداری جزء زیربنا و سطح اشغال محاسبه لیکن جزء تراکم محاسبه نمیگردند.

توضیح 9- با عنایت به اینکه سازمانهای مسئول در امر تأسیسات شهری از قبیل (سازمانهای برق منطقه ای، آب منطقه ای، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت، شرکت آب و فاضلاب، شرکت مخابرات و غیره) به دلیل تأمین نیازمندیهای جدید شهری ممکن است در هر زمان اقدام به احداث خطوط جدید، اصلاح و تقویت یا تغییر خطوط قبلی، افزایش و یا تغییر حریم خطوط و تأسیسات مذکور بنمایند، لازم است تا کلیه متقاضیان منفرد، تعاونیهای مسکن، پیمانکاران، مشاوران و کلیه سازمانهای ذینفع در مقاطع مختلف زمانی پیشرفت کار از قبیل دریافت پروانه تفکیک، دریافت پروانه ساختمان، آغاز عملیات اجرایی و یا انجام مطالعات مراحل اول و دوم و طرحهای آماده سازی و طرح مجموعه های مسکونی و غیرمسکونی نسبت به استعلام بروز و مشخصات تأسیسات از مراجع ذیربط اقدام و تصمیمات اجرایی را براساس آن مورد توجه قرار داده و آخرین استعلام در پرونده ساختمان در شهرداری مضبوط نمایند.

توضیح 10- چنانچه در نقشه کاربری پلاک دارای کاربری مسکونی بوده ولیکن در سند آنها کلمه باغ با باغچه قید شده باشد رعایت توافق با شهرداری الزامی میباشد.

توضیح 11- جهت گردش دربها و پنجره های ساختمان نمیبایست در خارج از حد مالکیت پلاک باز شود.

توضیح 12: احداث هر تعداد پله و رمپ خارج از حد مالکیت در پیاده روها، گذرگاهها و کاربریهای عمومی ممنوع میباشد.

توضیح 13: نصب درب ماشین رو در محل مثلثهای دید (پخها) ممنوع میباشد.

توضیح 14: در صورتی که ملک یا پلاکی با محدوده معین با کاربری غیرمسکونی در تصرف یا اجاره شخص یا ارگانی بوده و به استناد حالت مذکور در زمان برداشت کاربری شرایط موجود اراضی، کاربری زمین براساس نوع عملکرد متصرف در طرح جامع یا تفصیلی به همان حالت تثبیت گردیده باشد، پس از رفع تصرف و یا فسخ اجاره و تخلیه ملک توسط مستأجر یا متصرف در صورت تأیید مدارک موضوع فوق توسط شهرداری کاربری پلاک قابل تبدیل به کاربری مسکونی با تراکم اراضی مسکونی مجاور و در صورتی که کاربری پلاک فوق قبلاً غیرمسکونی باشد تبدیل به کاربری اولیه با تأیید کمیسیون ماده پنج خواهد بود.

توضیح 15: کاربریهای پیشنهادی طرح جامع اصولاً دارای متولی خاصی نمیباشند به عنوان مثال: کاربریهای پیشنهادی ورزشی علاوه بر اداره کل تربیت بدنی، میتواند توسط اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری، بنیادهای عام المنفعه و بخش خصوصی نیز احداث گردد. بنابراین اعلام عدم نیاز یک ارگان در این مورد نمیتواند دلیل موجهی جهت عدم نیاز شهر به کاربری مذکور باشد.

توضیح 16: چنانچه پلاکی دارای طرح تفکیکی قانونی بوده و در آن طرح قطعاتی با کاربری غیرمسکونی و خدماتی منعکس گردیده باشند در صورتی که به دلیل عدم ارائه طرح تفکیکی به مشاور هنگام تهیه طرح تفصیلی کاربری قطعات فوق به صورت مسکونی و یا با کاربری مغایر با طرح تفکیکی منعکس شده باشد، در هنگام صدور پروانه ساختمان (به استثنای گذرگاههای پیشنهادی) کاربری پلاک میبایست براساس طرح تفکیکی مصوب مورد اقدام قرارگیرد.

توضیح 17: در صورتی که در طرحهای تفصیلی بنا به دلایلی عرض گذرگاه پیشنهادی کمتر از عرض موجود گذرگاه باشد، عرض موجود در گذرگاه تثبیت و شهرداری با هماهنگی سازمان مسکن و شهرسازی می تواند عرض مازاد را در صورتی که در طرح تفصیلی منعکس نشده باشد به صورت فضای سبز نواری یا پارکینگ مجاور گذرگاه مورد استفاده قرار گیرد و قابل تبدیل به کاربریهای دیگر نمیباشد.

 

1-2-3- آیین نامه اجرایی قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکتهای تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی:

ماده 1-  در اجرای این آئین نامه، محدوده (قانونی) و حریم شهر، شهرک مسکونی و شهر جدید و محدوده روستا عبارت از محدوده ها و حریم هایی می باشند که در طرحهای مصوب جامع و تفصیلی و هادی شهرها، ایجاد شهرک و شهر جدید و طرح هادی روستایی به تصویب مراجع قانونی ذیربط رسیده باشند.

ماده2-  منظور از نداشتن کاربری معارض موضوع ماده (1) قانون، برخورداری از کاربری مسکونی در محدوده (قانونی) طبق طرحهای مصوب جامع، تفصیلی و هادی و طرحهای شهرکها و شهر های جدید می باشد.

ماده3- کلیه مقررات این آئین نامه مانند لزوم استعلام و نظایر آن در استفاده مسکونی از زمین، برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از خصوصی، عمومی و دولتی و وابسته به آنها و همچنین بنیادها و نهادهای انقلابی و اوقاف لازم الاجراء است.

ماده4- واگذاری، تفکیک و افراز اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن توسط تمام دستگاههای دولتی و عمومی و وابسته به آنها اعم از وزارتخانه ها، سازمانها، نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداریها و شرکتهای دولتی، بنیادها و نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی غیر دولتی و هر نهاد وابسته به دولت که به واگذاری اراضی اقدام می کند، تحت هر عنوان و در هر نقطه از کشور اعم از داخل یا خارج شهرها مطلقاً ممنوع است.

ماده5- هرگونه واگذاری اراضی در داخل مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

ماده6- هرگونه نقل و انتقال اراضی فاقد کاربری مسکونی، مشروط به تسلیم اقرار نامه کتبی ضمن سند انتقال در دفاتر اسناد رسمی توسط منتقل الیه، دایر بر اطلاع از کاربری غیر مسکونی زمین و عدم امکان ساختن مسکن در آن خواهد بود.

ماده7- کاربریهای اراضی غیر مسکونی که به ترتیب مقرر در ماده (6) این آئین نامه مورد نقل و انتقال قرار می گیرند، قابل تغییر توسط کمیسیونهای ماده (5) لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در حکومت جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1359 و مراجع تصویب طرح هادی و تغییرات بعدی آنها نبوده و قبول تقاضاهای متضمن در خواست تغییر کاربری آنها توسط دبیرخانه های مربوط، شهرداریها و سایر اعضا و طرح این تقاضا در جلسات کمیسیونها و مراجع مذکور ممنوع است.

ماده8- کلیه دستگاههایی که قانوناً مجاز به واگذاری زمین برای امر مسکن به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشند، موظفند شماره، تاریخ و متن پاسخ استعلام در یافت شده از مراجع مقرر در قانون را دایر بر برخورداری زمین مورد واگذاری از کاربری مسکونی و ضوابط و مقـــررات متناسب با تعداد استفاده کنندگان، بطور کتبی در توافق نامه ها، صورتجلسات، ابلاغیه ها و سایر مدارک مربوط به واگذاری زمین قید نمایند.

ماده 9- استعلام کنندگان کاربری زمین و ضوابط و مقررات ساختمانی آن مکلفند نقشه موقعیت زمین در مقیاس مناسب طبق سند مالکیت، نشانی زمین و سایر مشخصاتی که اظهار نظر توسط مرجع مورد استعلام را تسهیل می نماید، به مراجع مورد استعلام مربوط ارائه دهند.

ماده 10- مراجع مورد استعلام مکلفند ظرف ده روز پس از وصول نامه دفتر خانه اسناد رسمی یا مراجع واگذارکننده زمین، نسبت به صدور پاسخ استعلام اقدام نمایند.

تبصره- در صورت کامل نبودن مدارک، مراجع استعلام شونده مکلفند ظرف پنج روز از تاریخ وصول استعلام، کسری مدارک را به دستگاه استعلام کننده اعلام نمایند.

ماده11- سازمانهای مسکن و شهرسازی در مورد زمینها و امـلاک واقــع در محدوده شهرکها و شهرهای جدید و شهرداریها در داخل محدوده شهر، استعلامهای دریافت شده را براساس مصوبات و نقشه های اجرایی طرحهای جامع، تفصیلی و هادی آنها پاسخ خواهند داد. درمورد شهرهای دارای طرح جامع، در صورت فقدان طرحهای تفصیلی و وقوع تقریبی زمین در مجاورت زمینهایی که موقعیت کلی آنها برای کاربریهای عمومی و خدماتی عمومی و خدماتی شهرها پیش بینی گردیده اند، بر اساس مصوبات شورای عالی شهر سازی و معماری ایران عمل خواهد شد.

تبصره- در صورت وجود یا دایر شدن شهرداری در شهرکها و یا در تمام یا بخشی از هر شهر جدید، پاسخگویی به استعلام موضوع این ماده توسط شهرداریهای مزبور به انجام خواهد رسید.

ماده 12- هر نوع نقل و انتقال اراضی برای امر مسکن اعم از رسمی و عادی در داخل محدوده روستاها منوط به استعلام از دهیاری مربوط بر اساس طرح هادی مصوب، با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در صورت عدم تشکیل دهیاری، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل خواهد بود. دهیاریها با همکاری بنیاد یاد شده حسب مورد، در صورت وجود طرح هادی روستایی، بر اساس طرح مصوب مذکور و در صورت عدم وجود طرحهای هادی، طبق عرف محل، کاربری و ضوابط ساختمانی مربوط را اعلام خواهند نمود.

ماده13- سازمانهای مسکن و شهر سازی استانها موظفند استعلامهای دریافت شده از ادارات ثبت اسناد و املاک در مورد نقشه های تفکیک اراضی و املاک واقع در خارج از حریم شهرها (به جز روستاها) را از نظر رعایت کاربری و ضوابط طرحهای جامع ناحیه ای و در صورت عدم تهیه طرح برای ناحیه مورد نظر از نظر رعایت ضوابط آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و اصلاحات بعدی آن، پاسخ دهند.

ماده14- مــراجع پاسخ دهنده به استعلام موظفند استعلامهای به عمل آمده از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک در مورد
نقشه های تفکیک اراضی را که میبایست منضم به نقشه تفکیکی خوانا در مقیاس مناسب و سایر اطلاعات و مشخصات مورد نیاز برای تشخیص موقعیت زمین باشد، حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ وصول استعلام پاسخ دهند.

تبصره 1- در صورت موافقت مراجع فوق الذکر با نقشه های تفکیکی دریافت شده از نظر کاربری و ضوابط تفکیک، سایر مدارک لازم برای تفکیک طبق مقررات ذیربط توسط متقاضی ارائه خواهد شد.

تبصره 2- نقشه های تفکیکی پیشنهادی از سوی متقاضیان درمورد اراضی واقع در شهرکهای مسکونی و شهرهای جدید جهت تأیید از حیث امکان تفکیک و رعایت کاربری و ضوابط تفکیک از طرف ادارات ثبت اسناد و املاک حسب مورد به ترتیب به سازمان مسکن و شهر سازی استان مربوط و شرکت عمران شهر جدید ذیربط ارسال خواهد شد. مراجع مذکور بر اساس طرحها و ضوابط و مقررات مصوب، حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ وصول، اظهار نظر خواهند نمود.

تبصره 3- در صورت وجود یا دایر شدن شهرداری در شهرکها و یا درتمام یا بخشی از شهر جدید، اظهار نظر درخصوص موضوع این ماده به عهده شهرداریهای مذکور خواهد بود.

ماده 15- تأمین و واگذاری تأسیسات زبربنایی موضوع ماده (8) قانون (آب، برق، گاز و تلفن ثابت و نظایر آن) موکول به ارائه پروانه های معتبر ساختمانی یا عدم خلاف یا پایان کار(درمورد شهرها، شهرهای جدید و شهرکها) یا تأییدیه مراجع صدور مجوز ساختمان در محدوده روستا، دایر بر رعایت کاربری مسکونی خواهد بود.

و…

 

این فایل با فرمت ورد در 364+271 صفحه قابل ویرایش برای دانشجویان رشته شهرسازی تهیه شده است.

 

دانلود فایل ورد ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و طرح جامع شهر اهواز از سایت دانشجویار با تخفیف ویژه 


اولین دیدگاه را شما بگذارید فایل ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و طرح جامع شهر اهواز سایت دانشجوی ،

 گزارش...   

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دسته بندی موضوعی

مقاله ارزشیابی... ، طرح درس و پاورپوینت... ، پاورپوینت بررسی... ، پاورپوینت تحلیل... ، مقالات و مطالب... ، بررسی جاذبه های... ، پاورپوینت درباره... ، پکیج آموزش ویدئویی... ، رابطه بین هزینه... ، رابطه سبک های... ، راهنمای مفید تریدر... ، راههای تقویت مشارکت... ، راههای مختلف کسب... ، ربا و راه‏های گریز... ، ربات تبلیغ بین... ، رزومه اصول رزومه... ، رساله ، رساله با عنوان... ، رساله ترمینال... ، رساله دکتری مدیریت... ، رساله راه آهن راه... ، رساله طراحی ساختمان... ، رساله فرهنگسرای... ، رساله فرهنگسرای... ، رساله مرکز طراحی... ، رساله معماری مجتمع... ، رساله معماری مجتمع... ، رساله نقش مدیریت... ، رساله نمایشگاه مد و... ، رساله و مطالعات... ، رساله و مطالعات... ، رساله و مطالعات... ، رساله کارشناسی... ، رساله کارشناسی... ، رساله کارشناسی... ، رساله پروژه کامل... ، رساله پروژه کامل... ، رشته نرم افزار بازی... ، رندر مکس ، رندرها ، روش تدریس تجربیات... ، روش های تولید پیچ و... ، روشهای ازدیاد... ، ریاضی مهندسی بهترین... ، ریکاوری اطلاعات... ، زبان انگلیسی... ، زنان و... ، زندانی در حقوق و... ، زندگی نامه ابوریحان... ، زندگی نامه کامل... ، زندگینامه توماس... ، زیست شناسی و... ، ژئوپلیتیک مرز ایران... ، سئو پاورپوینت سئو... ، ساخت آلات چوبی ,... ، ساختمان با اسکلت... ، ساختمان فلزی... ، ساختمان زلزله پاورپو ، ساختمان مراحل اجرای... ، سازه غشایی ویژگی... ، سازه های... ، سازه های مهندسی... ، سایت اتوماتیک... ، سایت دانشجویار ، سبک معماری در دوره... ، سبک رهبری- مجموعه... ، سر و گردن بدن... ، سقف های مرکب با... ، سقفهای ساختمانی... ، سنجش اعتماد عمومی... ، سنجش شاخص های تاثیر... ، سوال همراه جواب... ، سوالات آیین نامه... ، سوالات تخصصی... ، سوالات مصاحبه... ، سوالات های مصاحبه... ، سوپر پانل و تری دی... ، سورس برنامه ساخت... ، سورس تقویم... ، سیر تا پیاز معماری... ، سیستم اطلاعات... ، سیستم انتقال... ، سیستم تلفن و شبکه... ، سیستم های... ، سیمای جامعه ایران... ، شبکه‌های عصبی... ، شبیه سازی موانع عقب... ، شبکه های اختصاصی... ، شبکه های بی سیم... ، شرایط رای قابل... ، شرط ترک ازدواج مجدد... ، شرکت ایران... ، شستشوی... ، شناسایی و اجرای... ، شیپ فایل... ، شیمی 2 و... ، شکل گرایی در معماری... ، صد نکته در پایانامه... ، صدای صنوبر دانلود... ، صنعت نساجی ترکیه و... ، ضرورت ایجاد جایگاه... ، ضمانت اجرای تخلف از... ، طراحی الگوی ارزیابی... ، طراحی بهینه شبکه... ، طراحی بیمارستان -... ، طراحی پیچ هادی... ، طراحی خانه موسیقی... ، طراحی ساختمانهای... ، طراحی سایت سایت... ، طراحی سیستم بودجه... ، طراحی فضای... ، طراحی مجتمع تجاری (... ، طراحی معماری مجتمع... ، طراحی هتل5... ، طراحی و جانمایی... ، طراحی و شبیه سازی... ، طراحی و شبیه­ سازی... ، طرح 5 معماری مجتمع... ، طرح اجرائی و... ، طرح ایجادآموزشگاه... ، طرح بازاریابی مواد... ، طرح پژوهشی صرفه... ، طرح تفصیلی منطقه 5... ، طرح توجیه فنی-مالی... ، طرح توجیهی طرح... ، طرح توجیهی آموزش و... ، طرح توجیهی آموزشگاه... ، طرح توجیهی آموزشگاه... ، طرح توجیهی پرورش... ، طرح توجیهی پرورش... ، طرح توجیهی پرورش... ، طرح توجیهی پرورش... ، طرح توجیهی تاسیس... ، طرح توجیهی تولید... ، طرح توجیهی تولید... ، طرح توجیهی جعبه... ، طرح توجیهی دستگاه... ، طرح توجیهی دستگاه... ، طرح توجیهی روبات... ، طرح توجیهی روبات... ، طرح توجیهی روشن و... ، طرح توجیهی ساعت... ، طرح توجیهی سنجش... ، طرح توجیهی ضد عفونی... ، طرح توجیهی قطع آب... ، طرح توجیهی کارخانه... ، طرح توجیهی گیم... ، طرح توجیهی... ، طرح توجیهی مقدماتی... ، طرح توجیهی کارگاه... ، طرح جابر با موضوع... ، (NAP)پروژه تبلیغات... ، «اصالة الصّحة»یا... ، 10 مقاله و کتاب... ، 10 نرم افزار برای... ، 101 جمله... ، 171 مقاله فارسی... ، 44 مقاله فارسی در... ، Arc GIS پاورپوینت... ، daneshjjoyar ، DBT کارگاه... ، Deep Web مستند دیپ... ، DNA خالص سازی... ، Essential Skills... ، MODERN... ، psd سی اچ... ، Research involving... ، WP Live Chat افزونه... ، XRF پاورپوینت بررسی... ، آبجکت میز و... ، آبجکت وسایل... ، آبگرمکن آبگرمکن های... ، آتش نشانی مطالعات... ، أرض واصیة مقاله با... ، آزمایش خمش تیرهای... ، آزمایش دانه بندی... ، آزمایشگاه قارچشناسی... ، آزمایشگاه مکانیک... ، آزمون گیر آنلاین... ، آسم، آسم ورزشی و... ، آسیب شناسی برنامه... ، آشنایی با... ، آشنایی با جوشکاری... ، آشنایی با زمین... ، آشنایی با... ، آشنایی با سیستم... ، آشنایی با شرکت... ، آشنایی با ورزش تنیس... ، آشنایی به مبحث هوش... ، آفت کرم پاورپوینت... ، آلدیکو (پیشرفت... ، آمار و مدل سازی مدل... ، آموزش 33 امضا گالری... ، آموزش اتوکد سه... ، آموزش اتوکد آموزش... ، آموزش تصویری نرم... ، آموزش ساخت ،ارسال و... ، آموزش ساخت سازه... ، آموزش نرم... ، آموزش و اشنایی با... ، آموزش کامل خط فرمان... ، آموزش کد نویسی و... ، آموزشhtmlوxhtml html ، آنالیز کارخانه... ، آنالیز دستگاه... ، آنالیزهای اکسرژی... ، آنتن ها امواج... ، اپیدمیولوژی پاورپوین ، اتوکد سایت پلان... ، اتوکد مخزن بتنی 500... ، اتوکدبرنامه فیزیکی... ، اتوکدمدرسه(پلان-مقطع ، اتیمولوژی اسامی... ، اثبات ولایت و امامت... ، اثر شوری و قلیائیت... ، اثرات بازی گروهی و... ، اثربخشی درمان... ، اثرکیفیت حسابرسی بر... ، اجتماعی شدن... ، اجرای احکام مدنی... ، احادیث نماز احادیث... ، اختلاط بتن : از... ، اختلال... ، ادبیات پاورپوینت... ، ارائه روشی برای... ، ارائه مدل یا الگویی... ، ارتباط بین حجم... ، ارتباط سبکهای... ، ارزش دفتری به ارزش... ، ارزیابی اثر بخشی... ، ارزیابی تأثیر... ، ارزیابی تاثیر معیار... ، ارزیابی عملکرد... ، ارزیابی عملکرد حوزه... ، ارزیابی عملکرد... ، ارزیابی عوامل... ، استاندار ساختن... ، استاندارد... ، استخدام کار در... ، استراتژی توسعه کسب... ، استراتژی کنترل توان... ، اشتغال غیر رسمی... ، اشنایی به ترفندهای... ، اصول... ، اصول اخلاقی معاصر... ، اصول مقاله نویسی... ، اطلاعات مهم درباره... ، اعتیاد به... ، افزونه Quick Index... ، اقتصاد آمریکا چگونه... ، اقتصاد در... ، اقتصاد مبتنی بر... ، اقتصاد بودجه... ، اقلام تعهدی درصدی... ، الزام آور بودن تعهد... ، الگوریتم رقابت... ، الکترون پاورپوینت... ، الکترونیک... ، اموزش... ، اموزش ساخت ربات... ، اموزش مبتدی تا حرفه... ، امکان سنجی انرژی... ، انتشار و انتقال... ، اندازه گیری در... ، اندیکاتور فوق حرفه... ، انگلیسی 2 پاورپوینت... ، انواع سقف های رایج... ، انواع سقفهای... ، انواع سوئیچ­های... ، انواع طلاق و مصادیق... ، انواع نمای... ، اهدای اعضا پس از... ، ای پی ip گرفتن ای... ، بات تلگرامی تپ... ، بادگیر در... ، بازاریابی... ، بازاریابی... ، بازی پطروف شروع... ، بازی سازی udk دوره... ، بافتهای... ، بانک ایمیل ایرانی... ، بتن پاورپوینت نقش... ، بدنسازی حرفه... ، برترین راه برای... ، بررسی آثار تابعیت... ، بررسی آزمایشات... ، بررسی اثرات... ، بررسی ارتباط بین... ، بررسی ارتباط بین... ، بررسی ارتباط بین... ، بررسی ارتباط بین... ، بررسی ارتباط سطوح... ، بررسی اشتباه در... ، بررسی اصل استقلال... ، بررسی امکان سنجی... ، بررسی بخشی از کاستی... ، بررسی پتانسیل های... ، بررسی تأثیر اجزای... ، بررسی تأثیر تغییر... ، بررسی تأثیر خدمات... ،
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ